top of page

Nieuwe Key Accountmanager MICE bij Apollo & Leonardo Hotels

INTERVIEW



In oktober 2021 startte Marije Visser als nieuwe salesmanager MICE bij Apollo & Leonardo Hotels, Preferred Partner van het Genootschap voor Eventmanagers. In die functie volgt zij Bart van Wijk op als contactpersoon voor de leden van het Genootschap. Binnen de hotelketen is Marije geen onbekende, zij was er al sinds 2016 in dienst als Key Accountmanager Leisure. Voor de leden van het Genootschap is zij wél een nieuw gezicht. Tijd voor een kennismaking!


Vanwaar jouw overstap van Leisure naar MICE?

“In de coronaperiode is mijn klantenportfolio uitgebreid met de trainingsbureaus, zo kwam ik voor het eerst in aanraking met de meetingbranche. Dat vond ik zo leuk om te doen dat ik heb gereageerd op een vacature binnen het MICE-team. Ik ken de branche uit de verhalen van mijn salescollega’s, maar voor mijzelf is het redelijk nieuw.”


We zitten nog middenin de coronamaatregelen. Een rare tijd om een nieuwe branche te leren kennen?

“Nou, ik stap er nu nieuw in, maar de branche moet zichzelf misschien ook wel opnieuw gaan uitvinden. Tijdens de afgelopen periode is er bij veel bedrijven en organisaties veel veranderd. Dit is dus misschien wel de juiste tijd om op een positieve manier nieuw contact te leggen met (potentiële) klanten.”


Heb je concrete plannen voor een kennismaking met de leden van het Genootschap?

“Ik wil graag de markt verder leren kennen en het Genootschap biedt daarvoor een uitgelezen kans. Ik verheug me op deelname aan de kennissessies die georganiseerd worden en ga ook zeker het gesprek aan met de leden en andere Preferred Partners van het Genootschap. Mijn netwerk hoop ik met een actieve invulling van mijn lidmaatschap te vergroten.”


Afgelopen zomer 2021 hebben we Renée Cohen geïnterviewd, jullie nieuwe Director of Sales, voor een Partner Profiel van Apollo & Leonardo Hotels. Dat verhaal staat op onze website, is de informatie nog altijd up-to-date?

“Ja zeker! Het is een heel compleet verhaal, over onze geschiedenis, de recente overname door Fattal Hotel Group, hoe we de coronaperiode tot nu toe zijn doorgekomen, onze positionering met verschillende merken, wat onze groeiambitie is en onze toekomstverwachting. De rebranding waar Renée ook over vertelde, is in volle gang. De naam Apollo gaat daarbij gefaseerd verdwijnen, ten gunste van het merk Leonardo. Alleen het Apollo Hotel Amsterdam aan de Apollolaan zal haar naam en de samenwerking met Marriott als Tribute portfolio hotel behouden.”


 
"... Dit is misschien wel de juiste tijd om op een positieve manier nieuw contact te leggen met (potentiële) klanten."
 

Rebranding van een hotel betekent niet alleen een nieuwe naam, maar meestal ook een make-over. Omdat jullie veel hotels hebben, is dat een intensief proces. Ligt de planning nog op schema?

“Ja, daarin zijn geen veranderingen. We willen de hele rebrandingsoperatie eind Q1-2022 afgerond hebben. In het Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade zijn we op dit moment bezig met een grootse verbouwing van de begane grond, waarbij de receptie, lounge en bar in een geheel nieuw jasje worden gestoken. Ook voor onze hotels in Breda en Utrecht staan grote verbouwingen op de planning.”


Wat zou je graag onder de aandacht willen brengen bij de leden van het Genootschap?

“De diversiteit binnen onze hotels. Omdat ze onderling zoveel verschillen, kunnen wij echt alle mogelijke vormen van events aanbieden. Om als voorbeeld een paar hotels in Amsterdam te noemen: Leonardo Royal is perfect voor de grote internationale meerdaagse congressen, in Leonardo Hotel Rembrandtpark kun je op 85 meter hoogte vergaderen in Sky Lounges en daarna borrelen bij Floor17 Rooftop Terrace. Maar we hebben in Amsterdam óók The Harbour Club in het Apollo Hotel aan de Apollolaan – waar de keten is geboren – waar je een geweldig social event kunt organiseren. Ook onze andere locaties hebben bijzondere mogelijkheden, zoals Vinkeveen waar in de Black Box een auto naar binnen kan worden gereden, maar waar je ook Vinki Beach vindt, een privé strandje aan de Vinkeveense Plassen dat uitermate geschikt is voor teambuildingactiviteiten, borrel of barbecue. Ik zou nog wel meer voorbeelden kunnen geven, maar het belangrijkste is dat de leden weten dat we voor elk (event) wat wils hebben.”


Wat kunnen de leden verwachten als ze jou bellen met een locatie-vraag?

“Dat ik ze help in het creatieve proces van de juiste locatiekeuze. Ik voorzie ze van informatie, nodig ze desgewenst uit voor koffie en een rondleiding. Probeer ze ook te ondersteunen bij het qualifyen van de aanvraag. Daarvoor zal ik ook stevig doorvragen: waar ben je nu écht naar op zoek en waarom? Alleen op die manier vergroot je de kans op een win-winsituatie: dat de eventmanager precies weet welke locatie hij of zij echt nodig heeft en daarvoor bij ons offerte aanvraagt.”

 

Tekst: Carla van Elst

125 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page