top of page

‘Evenementen maak je samen’

Best Practices 2020 voor leden van het Genootschap voor Eventmanagers



Dagvoorzitter Joost Hoebink interviewt Dirk Prijs (directeur Genootschap voor Eventmanagers) aan het einde van de Best Practices uitzending over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar en blikt vooruit naar 2021. We hebben het afgelopen jaar niet stil gezeten en ons ledennetwerk is dichterbij dan ooit. We hebben nauw contact met de politiek in Den Haag, en werken actief samen met het Eventplatform en Fieldlab Evenementen aan een snelle en verantwoorde opening van onze branche.

Ook met de leden hebben we ondanks dat we elkaar niet live kunnen ontmoeten nog nooit zo persoonlijk contact gehad. Door het vele videobellen ben ik ben bij alle leden nu al ‘thuis’ geweest. Het lijkt allemaal dus wel ver weg als het niet live is maar tegelijkertijd is het misschien wel dichterbij dan ooit,” vertelt Dirk. “Daarnaast, is onze industrie nog nooit negatief uit een crisis gekomen. Dus ook nu weer zal ons vak nog relevanter worden. Zo kunnen we het digitale event nu voorgoed aan onze expertise toevoegen. En snakken we na alle schermtijd, naar live events.

Jammer genoeg hebben we ook veel schrijnende situaties gezien, met name bij de toeleveranciers, waaronder bedrijven die zijn omgevallen. Daarom staat in deze editie van de Best Practices van het Genootschap de toeleverancier centraal."


 

Cases 2020

In totaal werden drie bijzondere cases gepresenteerd. Variërend van het laatste ‘live’ event met een digitale spin-off tot en met een bijzonder event live vanuit een koeienstal. En wat te denken van een online event voor 21.000 man?

'Een online evenement voor 21.000 man?!' Een open dag voor meer dan 20.000 bezoekers? Geen probleem! Met parallelle livestreams vol interactie uit 15 verschillende studio's, op persoonlijke timelines van deelnemers en met meer dan 300 stands waar men zowel kan chatten als live video-verbindingen kan creëren. Dat organiseerde LiveWall Events in opdracht van de Universiteit van Leiden.

Jerre Maas (co founder van Live Wall Events en Preferred Partner van het Genootschap voor Eventmanagers) neemt ons mee in het eVenue platform van LiveWall Events, waarmee ze samen met diverse opdrachtgevers bouwen aan het ultieme online evenement.

Bekijk deze case:


 

Baker Tilly: Building our Behaviour Together

Live & online Campagne Cultuur & Gedrag In opdracht van Baker Tilly ontwikkelde effectgroep* een langlopende campagne met als doel een nieuw intern programma te introduceren. Dit resulteerde in een landelijke campagne gericht op de medewerkers van 13 vestigingen en een kalender vol activiteiten. Met een live kick-off-bijeenkomst (vlak voor corona) begin dit jaar werd de campagne Cultuur & Gedrag gestart. Maar de uitvoering van het vervolgprogramma kreeg plots een andere wending toen de coronamaatregelen van kracht gingen. As we speak, vinden verdiepende online-activiteiten plaats om medewerkers en partners van Baker Tilly te raken en met elkaar te verbinden.

Simon Renes (CEO effectgroep*) gaat in op de ontwikkeling van deze campagne en vertelt over de uitdagingen die zij tegenkwamen in de vertaling van live naar online activiteiten.


Bekijk deze case:



 

Unieke studio op locatie Voor de lancering van een drietal nieuwe producten van LELY bedacht NEOC, in samenwerking met D&B Eventmarketing, een wel heel bijzondere locatie voor de studio.

LELY is een internationaal familiebedrijf in de agrarische sector en levert innovatieve oplossingen en diensten voor melkveebedrijven. Genoeg aanknopingspunten dus om speciaal voor hun online productpresentatie een unieke studio te bouwen op een typische LELY locatie. NEOC heeft zich de afgelopen tijd gespecialiseerd in het ontwikkelen van unieke studio’s op locatie. Creatief directeur Coen Sipkes geeft een kijkje in de keuken van de hedendaagse studiobouwers voor online evenementen.


Bekijk deze case:



 

Tekst: Annemieke van Hees

75 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page